Aktulna cesta: vod / lifestyle / automobil /

re(VOLVO)lutionary – test Volvo XC90 Inscription 7s

autor: admin | pridané: 08. 01. 2016 | žiaden komentár
rubrika: automobil, lifestyle

O Volvách viem svoje. Mali som jedno ešte za socíku, konkrétne 240 GL v roku 1987. Skvelý tank to bol, ani mojich vyše sto kíl nehrozilo preliačiť kapotu či blatník, keď som sa na ne ovalil. Ale poďme k modelu XC90. Už prvá generácia zaznamenala úspech a dodnes sa teší oprávnenej priazni motoristov. Robustných offroadov spoľahlivej konštrukcie s dobrými jazdnými výkonmi a vlastnosťami je na našich cestách stále dosť. Medzitým sa nám švédske Volvo odkotúľalo (Volvox globator – Váľač gúľavý) až do Ríše stredu a mnohí priaznivci hranatých nezmarov sa obávali, či sa pod čínskou kuratelou nezopsuje. Ale opak je pravdou: tak ako sa Jaguár pod bedlivým indickým okom pána Tatu uberá čoraz lepšími cestami, tak sa aj Volvo predvádza len v tom najlepšom svetle. Fungl nová XC90 je aktuálnou vlajkovou loďou koncernu a zároveň výkladnou skriňou funkčnej elegancie s visačkou high-tech a povesťou vysoko nadštandardnej bezpečnosti.

Volvíčko som si s láskou vyzdvihol v Záhorskej Bystrici a jeho grácia ma dostala hneď na prvý pohľad. Zlatistý lak Luminous Sand mu sedí ako uliaty. Akonáhle som sa vyhupol (no jasné, s hexenšusom) za volant a zapadol do mega pohodlného sedadla z tej najkvalitnejšej kože s jemnou perforáciou pre odvetranie a rýchlejší prienik tepla pri vykurovaní, bolo mi jasné, že v tomto chráme motorizmu sa mi bude preveľmi páčiť. Jednak som volvista a saabista (Saaby som mal dokonca tri!), a jednak môj vkus je v zásade veľmi prostý – preferujem jednoducho len to najlepšie. Auto v špičkovej výbave za 83.620 € bolo nabúchané od podlahy až po strop tým najfajnovejším z najfajnovejšieho, ale ani základ za rovné polkilečko rozhodne neurazí a je možné ho považovať za kvalitu a luxus bez kompromisov. Testovaný kus s dvojlitrovým turbodieselom, ktorý dáva výkon príjemných 225 koní a krútiaci moment 470 Nm je zárukou dobrého záťahu od tých najnižších obrátok, spriahli s osemstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic a spoločne ako bratia v triku posielajú svoju kinetickú energiu na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému AWD. Robustné auto tak zrýchli na stovku za 7,8 sekundy a vie sa pritom vtesnať do spotreby pod 6 litrov na sto kilometrov, čo je malá senzácia, keď uvážite, o aký kočiar sa jedná. Navyše sedemmiestna verzia delí prevádzkové náklady na ešte menšie odrobinky a pri súčasnej cene nafty pod jedno euríčko sa vozíte ako králi s budgetom študenta. Súčasťou výbavy je aj balík Business Pro. Ten obsahuje chytrý navigačný systém, prémiové audio Bowers & Wilkins (naozaj výborný sound) a parkovacieho pilota, ktorý nepije dokonca ani absolutku! Paket Intellisafe Pro poskytuje služby adaptívneho tempomatu a systém BLIS. Ďalej som mal k dispozícii prvky nadštandardnej výbavy LUXURY, VERSATILITY, WINTER, FAMILY A XENIUM, ktorých benefity človeku jazdu nielen spríjemňujú a zjednodušujú, ale vedia navodiť takú pohodu, že vám razom klesne tlak, spomalí sa tep a tento rozvážny stav sa tak stane súčasťou aktívnej bezpečnosti vašej jazdy. Par highlightov? Ok. Tak napríklad head-up displej, obria panoramatická strecha, parkovacia kamera, elektrické slnečné clony, 360-stupňový pohľad zhora, vzduchové pruženie s aktívnymi tlmičmi, krásne drevené obklady, vyhrievaný volant a predné i zadné sedadlá – čo vám mám vykladať – komfort na úrovni a ešte čosi navyše: ten pocit…


Jazda s novou XC90 je jednoducho báječná. Neznášam to slovo, ale je patrične snobské a tak primerane vystihuje pocit, aký vám jazda s týmto autom dáva. Znie to možno smiešne, ale napríklad istú porciu sebaúcty. Toto auto vás bude rozmaznávať bez toho, aby ste si to vyčítali (ako u konkurencie za výrazne vyššiu cenu). Rolling je hladučký, ako zadok Moniky Belucci, než dovŕšila plnoletosť, vzduchový podvozok filtruje brutálnosti našich ciest s noblesou hodnou šľahačkového impéria parížskych patisérov. Ak máte chuť, prebuďte celé stádo 225 koní a vyrazte vpred s razanciou, ktorá vás zatlačí do komfortných sedadiel. Ani prejazdy zákrutami neodhalia žiadne nectnosti, hoci rozmery a hmotnosť vozidla by mohli zvádzať k úvahám o náklonoch a istej ťažkopádnosti. Zabudnite. Auto výborne sedí, drží stopu a presné riadenie ho vedie tam, kam ho vaše oči a ruky pošlú. Kultivovaný naftový agregát je príkladne odhlučnený a tak do kabíny preniká len decentný aerodynamický šum. Jazdil som po meste, mrkol som sa krátko do Modry a Galanty, šiel som ležérne aj ostro, ale vždy to bola osobnosť auta, ktorá sa prispôsobila tej mojej a dávala mi tak najavo rešpekt, čím robila z prozaického premiestňovania sa zážitok, ktorý sa rovná pôžitku.


Nové Volvo XC90 je hodenou rukavicou, ktorú rád zodvihne každý motorista fajnšmeker. Veštím mu (čo napokon aktuálne predaje aj potvrdzujú) komerčný úspech a solídnu budúcnosť. Budúcnosť s parametrami bezpečnosti, funkčného luxusu a nevtieravej elegancie.

Autor: Andrej Turok

Bez komentárov

Napíšte komentár

© 2013 High&Style | 26 úloh | vygenerované za 0,630 sekundy. Prihlásiť sa |